ONDERTITELING VAN JE VLOG

Vlogs zijn hot en happening. Misschien ben jij wel een Youtuber of vlogger met je eigen kanaal en zoek je een snel groeiend bereik. Of je bent een influencer, de een wat groter dan de ander, maar het is een groot groeiende markt en dat weet je. Film je je eigen leven in je vlog of je maak video’s over een specifiek thema? Het is niet perse alleen bedoeld als visual diary. Vlogs zijn big business. Ook op Facebook, LinkedIn en Instagram. Er valt heel veel geld te verdienen, maar er is een grotere olievlek gaande, er zijn nog meer mensen die het vooral doen omdat ze het leuk vinden. Ze zien het als een onderdeel van hun lifestyle. Wil jij big business met vloggen, lees dan even verder.

MEER VOLGERS EN 24 UUR PER DAG ONLINE

Er zijn online mogelijkheden genoeg om direct een klein videootje te maken en te delen. Via Instagram en Snapchat heb je de stories waar je 24 uur per dag je verhalen kunt delen. Via Facebook heb je ook de mogelijkheid om een live video te maken. Je kunt daarmee heel actief je video’s maken en direct delen met je volgers. Maar jij bent hier waarschijnlijk voor het echte werk.

Naast het direct filmen en posten via social media kun je je vlogs ook doorposten vanaf Youtube of Vimeo. Dat zet je direct aan het denken en aan het werk, want meer views, is meer inkomsten en meer likes is meer views. Zeker als je verdient aan je vlogs wordt ondertiteling erg interessant.

HOE PRESENTEER JE JE VLOG ZO STERK MOGELIJK?

Ondertiteling zorgt ervoor dat je video veel vaker wordt bekeken, zeker omdat je heel veel van de video mist wanneer je weet dat 80% van je kijkers het geluid uit heeft staan op mobiel. En zich op plekken bevindt waar hij niet zo makkelijk het geluid aan kan zetten. Dus wanneer je je boodschap in beeld brengt en versterkt door middel van ondertiteling heb je een grotere kans dat je kijker snapt wat je wilt zeggen en wat je wilt laten zien. Ondertiteling dus!

Heb je als kijker ook niet heel snel in de gaten wanneer de ondertitels er even snel op zijn geplakt? En dat ze soms ook niet helemaal kloppen? Dan weet je dat ze er niet zijn ingebrand. En dat is niet erg, maar als je echt een professioneel beeld wilt presenteren is het inbranden van ondertitels een must.

WANNEER LAAT JE JE VLOG ONDERTITELEN?

Ondertiteling bij je video’s is wat ons betreft (en ook voor jouw kijkers!) een match made in heaven en een die nog veel te weinig wordt ingezet voor vlogs.

  • Als je inkomsten genereert uit de hoeveelheid views en je bent professioneel vlogger
  • Als je influencer bent die zijn positie wil verdedigen en wil groeien met bereik
  • Als je met je vlog wil internationaal wil gaan zodat de wereld jouw vlogs kan volgen!
  • Als je gaat adverteren met een bepaalde vlog dan zorgt ondertiteling voor een hoop meer kijkers en conversie

JE VLOG ZELF ONDERTITELEN EN/OF VERTALEN VOOR OP YOUTUBE

Youtube heeft een ondertitel functie, maar die is foutgevoelig en kent een aantal handelingen die je kijker zo handmatig weer uit kan zetten. Wat ons betreft, zeker als je het goed en professioneel aan wilt pakken; niet doen! Ondertiteling bestaat uit vele regels waar je je aan houdt zodat het voor de kijker prettig leest en zo rustig is dat hij/zij het beeld nog volledig volgt. Maak een goede keuze hierin voor jezelf en voor het merk dat je uit wilt stralen.

JE VLOG ONDERTITELEN EN/OF VERTALEN VOOR EEN FACEBOOK ADVERTENTIE

Zodra je geld uitgeeft om je video te vertonen stijgt je conversie met ondertiteling. Of je nu vlogger bent of een bedrijfsvlog maakt, dat maakt niet uit. Zorg dat je het meeste uit je investering haalt, Facebookadverteren is een investering en biedt je niet meer kant en klaar de resultaten die je zou willen. Zeker met veel spelers op de markt, veranderde algoritme en 80% van je volgers die online zijn zonder geluid. Hoe haal je zoveel mogelijk conversie uit je advertenties? Ondertitelen is ons advies.

VLOG ONDERTITELEN EN/OF VERTALEN VOOR INSTAGRAM

Wist je dat Instagram explosief groeit in Nederland? Het dagelijks gebruik en het bereik van Instastories groeit met de dag. Interactie is de sleutel tot succes op Instagram en wanneer je gebruik maakt van video in je feed dan kan dit ontzettend succesvol zijn. Instagram plaatst video in je feed hoger in het algoritme dan foto’s. Maar wanneer je zowel foto’s als video’s deelt op je feed wordt het voor je volger minder aantrekkelijk om je video’s te bekijken. Ons advies: kies een contentvorm en houd je daaraan. Er zijn kanalen die veel hebben aan het inzetten van video op Instagram. Hoe zorg je ervoor dat je volger bij je video blijft hangen, ondertitelen helpt!

JE VLOG ONDERTITELEN EN/OF VERTALEN VOOR EEN PRESENTATIE

Je geeft een presentatie en zet video in tijdens je presentatie. Hartstikke slim. Maar hoe zorg je ervoor dat je boodschap per video zo goed mogelijk overkomt? Niet iedereen neemt informatie tot zich via beeld, anderen vinden lezen prettiger en de combinatie versterkt elkaar enorm. Zo hoeft je publiek niet te veel te missen en maak je de meeste impact.

INGEBRANDE ONDERTITELING OF SRT

Wij denken graag met je mee en adviseren je graag wat voor soort ondertiteling voor je vlogs het meest geschikt is. Je kunt bijvoorbeeld werken met ingebrande ondertiteling en met srt’s. Bij srt heeft de kijker zelf de gelegenheid ondertiteling aan of uit te zetten. Ingebrande ondertiteling is bij afspelen standaard zichtbaar en kun je als kijker niet uitzetten. 

ONS ADVIES VOOR HET ONDERTITELEN VAN JE WEBINAR

Ons advies voor ondertiteling via social media is srt. Wil je compleet uitsluiten dat volgers toch je film niet bekijken omdat ze niet door hebben dat jij ondertiteling hebt toegevoegd, kies dan voor ingebrande ondertiteling. 

 

JE VLOG LATEN ONDERTITELEN

Je kunt je vlog eenvoudig laten ondertitelen zonder veel moeite door zelf een project te starten via onze website. Binnen enkele minuten heb je de stappen doorlopen. Binnen 24 ontvang je je video met ondertiteling in de juiste taal terug tenzij we anders hebben afgesproken. Zijn we te laat? Dan leveren wij alsnog maar betaal jij niks.

Call Now Button