ONDERTITELING VAN JE WEBINAR

Webinars worden steeds vaker online aangeboden en dat is niet voor niets. Webinars werken. Zowel voor degenen die ze kijken als de trainer. Ben je nog niet bekend met webinars? Een webinar is een online gratis training en een laagdrempelige manier om als ondernemer je kennis en waarde te delen met een groot publiek. Je kunt je presentatie online aanbieden op een moment en tijdstip dat het jou uitkomt en een opname nasturen wanneer je dat wilt. Wanneer je je kennis offline deelt in kleinere groepjes heb je uiteindelijk minder bereik dan wat je online kunt bereiken via een webinar.

HOE ZET JE WEBINARS SLIM IN ALS ONDERNEMER?

In een webinar wordt kennis gedeeld over een bepaald thema, vaak wordt een tipje van de sluier gedeeld van de kennis van de betreffende ondernemer en aan het einde van het webinar ontvang je als deelnemer vaak een betaald aanbod om een verdere samenwerking aan te gaan. Je kunt als ondernemer zo een groot bereik krijgen en op een makkelijke manier kennis maken met je doelgroep. En zij met jou.

WEBINAR ALS ONDERDEEL VAN EEN SALESFUNNEL

Veel (online) ondernemers maken succesvol gebruik van webinars in hun salesfunnel en ervaren hoe winstgevend het kan zijn. Tijdens een webinar kun je in een korte tijd je expertise delen en daarmee je vertrouwen en zichtbaarheid vergroten. Het kan je inkomen een flinke boost geven. Webinars blijven nog wel een tijd succesvol als leadmagnet, tegelijkertijd is het belangrijk om nu alvast te kijken hoe je jezelf kunt onderscheiden in een overvol aanbod.

Als ondernemer is het aantrekkelijk om je trainingen online aan te bieden. Wanneer je gewend bent om offline te werken kan het nogal een overschakeling zijn voor je om je aanbod online te doen. Tegelijkertijd is het voor je ideale klant vaak aantrekkelijker om eerst eens een online training te volgen voordat ze een dagdeel of dag in hun agenda reserveren om ergens naartoe te gaan. Een combinatie van offline en online trainingen werkt natuurlijk ook super goed, zo bied je voor ieder wat wils. Durf te kiezen als ondernemer, je hoeft niet alles te doen omdat je “concullega” dat ook doet. Volg je eigen pad, online of offline, als het maar bij je past.

ONDERSCHEID JEZELF MET ONDERTITELDE WEBINARS

Een manier om jezelf te onderscheiden met het geven van webinars is ze laten ondertitelen. Met het ondertitelen van je webinar spreek je een zo breed mogelijk publiek aan en zorg je ervoor dat het voor iedereen vrij toegankelijk is om deel te nemen. Ook wanneer je deelnemer op een plek is waar geluid niet aan kan staan of waar er juist veel herrie is, dan kunnen ze alsnog je boodschap volgen wanneer je het hebt ondertiteld.

WANNEER LAAT JE JE WEBINAR ONDERTITELEN?

  • Om betere conversie te bereiken met een vooropgenomen webinar
    Wanneer je een voorgenomen webinar laat ondertitelen en hem regelmatig opnieuw geeft, dan lijkt het net een live opname. Het scheelt je niet alleen tijd, maar zorgt ook dat meer aanmelders je webinar daadwerkelijk kunnen volgen en beter begrijpen. Zorg er wel voor dat je live webinars afwisselt met vooropgenomen webinars om het maximale resultaat te halen. Test slim en  probeer uit wat werkt voor jou en voor je publiek.
  • Om meer leads te halen uit de hoeveelheid aanmeldingen Niet iedere aanmelding van een webinar is uiteindelijk ook in de gelegenheid om je webinar live te volgen. Het inloggen lukt niet, of het geluid en het beeld werken live niet goed. Ook kan het zo zijn dat sommige mensen je webinar niet kunnen volgen omdat ze op een plek zijn waar ze het geluid niet aan kunnen zetten of waar het teveel herrie is. Met een ondertiteld webinar kan je altijd meedoen met het webinar, waar je ook bent. Je kunt dus meer aanmeldingen krijgen voor je webinar, plus iedereen die zich aanmeldt maar ergens is waar geen geluid aan kan, kan toch meekijken/volgen. Dat heeft groot effect op je leads.
  • Als je met een vooropgenomen webinar de internationale markt wil betreden
    Go big or go home, waarom zou je je als ondernemer alleen beperken tot de Nederlands sprekende markt? Je kunt er voor kiezen om je webinars te laten ondertitelen in het Engels of andere talen. De mogelijkheden zijn eindeloos, durf jij groots te denken? Bedenk hoe groot je markt kan zijn wanneer je over de grens durft te stappen.
  • Het verduidelijkt de gesproken tekst
    Wil je meer impact maken? Als mensen lezen en tegelijkertijd de tekst gesproken horen dan heeft dat meer indruk. De combinatie van beeld, geluid en tekst zorgt voor een sterkere registratie.

INGEBRANDE ONDERTITELING OF SRT

Er zijn verschillende soorten ondertiteling mogelijk. Je kunt zelf via het internet veel vinden over het ondertitelen van je bestanden en films. Wij denken graag met je mee en adviseren je vanuit onze ervaring en expertise wat voor soort ondertiteling voor je webinar het meest geschikt is. Je kunt bijvoorbeeld werken met ingebrande ondertiteling of met srt. Wij adviseren voor webinars om te werken met ingebrande ondertiteling, deze vorm van ondertiteling kun je als kijker niet uitzetten en zit ingebakken in je video en presentatie. Wanneer je de presentatie afspeelt is de ondertiteling standaard zichtbaar.

Bij srt dien je altijd zelf de ondertiteling aan te zetten op je computer, iets dat tijdens een live presentatie snel mis kan gaan.

ONS ADVIES VOOR HET ONDERTITELEN VAN JE WEBINAR

Ingebrande ondertiteling: hiermee bied je je boodschap op een zo volledige wijze aan aan je publiek en kun jij je focussen op je boodschap. Met een klik je webinar aanzetten zonder om te kijken. Ideaal.

 

JE WEBINAR LATEN ONDERTITELEN

Je kunt je webinar eenvoudig laten ondertitelen zonder veel moeite door zelf een project te starten via onze website. Binnen enkele minuten heb je de stappen doorlopen. Binnen 24 ontvang je je video met ondertiteling in de juiste taal terug tenzij we anders hebben afgesproken. Zijn we te laat? Dan leveren wij alsnog maar betaal jij niks.

Call Now Button